مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

اثرات فساد اداری بر نرخ تورم در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا

اثرات فساد اداری بر نرخ تورم در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مقاله درباره فساد اداری عوامل موثر بر فساد اداری بررسی تأثیر فساد اداری بر نرخ تورم بررسی رابطه نرخ تورم و فساد اداری بررسی تأثیر شاخص ادراک…

پاورپوینت کیفیت زندگی کاری در دنیای امروز

پاورپوینت کیفیت زندگی کاری در دنیای امروز پاورپوینت کیفیت زندگی کاری در دنیای امروز تعریف کيفيت زندگي کاري شاخص های کیفیت زندگی کاری سازمان وکیفیت زندگی کاری شاخص های هشت گانه کیفیت زندگی کاری ابعاد کيفيت زندگي کاري فلسفه وجودی…

مولفه ها و راهبردهای فراشناخت

مولفه ها و راهبردهای فراشناخت فراشناخت در روانشناسی فراشناخت در تدریس فراشناخت در یادگیری ابعاد فراشناخت انواع فراشناخت باورهای فراشناخت دانش آموزان تاثیر فراشناخت بر یادگیری راهبردهای فراشناخت نقش فراشناخت در فرایند یادگیری نقش فراشناخت در آموزش پایان نامه فراشناخت…

اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها در دو نوع از محصولات سبزیجات خوردنی (جعفری و تره) کشت داده شده در استان تهران با استفاده از سیستم بیناب نمائی گاما

اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها در دو نوع از محصولات سبزیجات خوردنی (جعفری و تره) کشت داده شده در استان تهران با استفاده از سیستم بیناب نمائی گاما رادیونوكلید سیستم بیناب نمائی گاما اندازه گیری غلظت رادیونوكلیدها غلظت رادیونوكلیدها در محصولات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه داخلی یادگیری سازمانی پیشینه خارجی یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی پیشینه تحقیق یادگیری سازمانی ادبیات نظری یادگیری سازمانی فصل دوم پایان…

پرسشنامه نقش فعالیت های روابط عمومی در توسعه شرکت

پرسشنامه نقش فعالیت های روابط عمومی در توسعه شرکت پرسشنامه فعالیت های روابط عمومی پرسشنامه توسعه شرکت پرسشنامه توسعه شرکت با نقش فعالیت های روابط عمومی پرسشنامه اثربخشی فعالیت های روابط عمومی پرسشنامه عوامل موثر در اثربخشی فعالیت های روابط…

پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تغییر و بهبود سازمان

پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تغییر و بهبود سازمان کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل نهم کتاب مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر زهرا برومند با موضوع مدیریت تغییر و بهبود سازمان پاورپوینت…

عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان آن

عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان آن مکره عقد مکره بطلان عقد بطلان عقد مکره بررسی صحت یا بطلان عقد مکره دانلود مقاله عقد مکره دانلود مقاله صحت یا بطلان عقد مکره عقد اکراهی و بررسی صحت یا بطلان…

پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت

پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت قابل استفاده برای سطح ارشد و دکتری به تعداد 148 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و ارائه دانشجو در طول ترم ...…

جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام

جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام کلمات کلیدی : جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام رفتن به سایت اصلی جزوه تاریخ تحلیلی صدر اسلام به تعداد 50 صفحه pdf پاسخ به 36 سوال تشریحی مهم مناسب جمع بندی و مرر سریع ایام…

امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ

امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت در رایانش ابری سیستم های تشخیص نفوذ در…

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان 49 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان 49 صفحه کلمات کلیدی : تاریخچه اختلالات رفتاری مبانی نظری اختلالات رفتاری تعریف نظری اختلالات رفتاری پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری تاریخچه اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق…

پروتکل درمانی و پکیج آموزشی مشاوره گروهی هوش هیجانی

پروتکل درمانی و پکیج آموزشی مشاوره گروهی هوش هیجانی کلمات کلیدی : مشاوره گروهی هوش هیجانی پروتکل درمانی هوش هیجانی دانلود پروتکل درمانی هوش هیجانی خرید پروتکل درمانی هوش هیجانی دانلود پکیج آموزشی مشاوره گروهی هوش هیجانی پروتکل درمانی اثر…

پایان نامه سلامت روان دانشجویان

پایان نامه سلامت روان دانشجویان کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روان پایان نامه سلامت روانی پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه درباره سلامت روانی موضوع پایان نامه روانشناسی سلامت دانلود پایان نامه سلامت روان دانشجویان پایان نامه در مورد…

مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی جهت تشخیص علل تاثیرگذار و درصد تاثیر آنها در سود و زیان بیمه با داده کاوی در شرکت سهامی بیمه ایران

مبانی نظری پیشنهاد چارچوبی جهت تشخیص علل تاثیرگذار و درصد تاثیر آنها در سود و زیان بیمه با داده کاوی در شرکت سهامی بیمه ایران بیمه شخص ثالث خودرو مبانی نظری داده کاوی کاربرد داده کاوی در بیمه تشخیص خسارت…

بررسی کامپوزیتها و انواع آن بر تاکید بر تولید کامپوزیتهای زمینه فلزی

بررسی کامپوزیتها و انواع آن بر تاکید بر تولید کامپوزیتهای زمینه فلزی انواع کامپوزیت ها کامپوزیتهای زمینه فلزی کامپوزیتهای زمینه فلزی انواع کامپوزیت های زمینه فلزی روش های تولید کامپوزیت زمینه فلزی روشهای تولید کامپوزیتهای زمینه فلزی تولید کامپوزیت با…

مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه

مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری سنجش مدیریت دانش مبانی نظری سنجش مدیریت دانش در دانشگاه پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش پیشینه تحقیق سنجش مدیریت دانش در دانشگاه مبانی…

تحلیل خستگی شاتون یک موتور نسبت به تراکم متغیر

تحلیل خستگی شاتون یک موتور نسبت به تراکم متغیر شاتون تحلیل خستگی گسیختگی های مکانیکی متغیر بودن نسبت تراکم موتور تحلیل خستگی شاتون یک موتور نسبت به تراکم متغیر دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مکانیک دانلود پایان نامه کارشناسی…

دانلود پرسشنامه خودآگاهی کوپر ترجمه و تالیف عزیزی

دانلود پرسشنامه خودآگاهی کوپر ترجمه و تالیف عزیزی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودآگاهی پرسشنامه خودآگاهی scs دانلود پرسشنامه خودآگاهی پرسشنامه هیجانات خودآگاه پرسشنامه خودآگاهی کوپر پرسشنامه خودآگاهی افراد پرسشنامه خودآگاهی ترجمه و تالیف عزیزی رفتن به سایت اصلی معرفی پرسشنامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی 3 مبانی نظری فرهنگ سازمانی چارچوب نظری فرهنگ سازمانی پیشینه فرهنگ سازمانی پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی پیشینه خارجی فرهنگ سازمانی پیشینه داخلی فرهنگ سازمانی تاريخچه فرهنگ سازماني تاریخچه فرهنگ…

فراتحلیل نقش آموزشهای پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت

فراتحلیل نقش آموزشهای پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت فرا تحلیل دوزبانگی پیشرفت تحصیلی آموزشهای پیش از دبستان نقش آموزشهای پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina…

بررسی رابطه کرامت انسان و مجازاتهای اسلامی

بررسی رابطه کرامت انسان و مجازاتهای اسلامی کرامت انسان مجازاتهای اسلامی رابطه کرامت انسان و مجازاتهای اسلامی دانلود مقاله رشته حقوق بررسی رابطه کرامت انسان و مجازاتهای اسلامی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق بررسی رابطه کرامت انسان…

پاورپوینت توسعه منابع انسانی

پاورپوینت توسعه منابع انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت توسعه منابع انسانی توسعه منابع انسانی تعریف توسعه نیروی انسانی مفهوم توسعه منابع انسانی توسعه منابع انسانی وظیفه کیست دو مفهوم اصلی توسعه منابع انسانی جایگاه توسعه منابع انسانی در دستگاه دولتی…

تاریخ هنر ایران

تاریخ هنر ایران هنر ایران هنر اسلامی تمدن و هنر ایران باستان دانلود پایان نامه رشته هنر تاریخ هنر ایران دانلود پایان نامه هنر خرید پایان نامه هنر فروش پایان نامه هنر دانلود پایان نامه رفتن به سایت اصلی دانلود…

پرسشنامه بررسی ارتباط بین آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان

پرسشنامه بررسی ارتباط بین آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان پرسشنامه آزردگی از محل کار پرسشنامه عملکرد و رفتار کارکنان پرسشنامه رابطه بین آزردگی از محل کار و عملکرد کارکنان پرسشنامه رابطه بین آزردگی از محل کار و…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *