مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین 46 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری زنجیره تامین
پیشینه تحقیق زنجیره تامین
مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین
مبانی نظری چابکی زنجیره تامین
فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین
پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین
پیشینه داخلی مدیریت زنجیره تامین
پیشینه خارجی مدیریت زنجیره تامین
پیشینه پژوهش مدیریت زنجیره تامین
چارچوب نظری مدیریت زنجیره تامین

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مدیریت زنجیره تامین در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

مقدمه مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین

تعاریف مختصر و جامعی که می­توان از زنجیره ­تأمین و مدیریت زنجیره ­تأمین ارائه داد عبارتند از:

 

زنجیره­تأمین بر تمام فعالیت­های مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خادم (استخراج) تا تحویل به مصرف­کننده نهایی و نیز جریان­های اطلاعاتی مرتبط به آن­ها مشتمل می­شود. به طور کلی زنجیره­تأمین زنجیره­ای است که همه فعالیت­های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، ازمرحله تهیه مواد اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف­کننده را شامل می­شود. (لادون ، 2002)

 

مدیریت زنجیره­تأمین به عنوان یک استراتژی مشترک باید برای ارتباط عملیات تجاری داخل سازمانی برای بدست آوردن فرصتهای بازار مشترک تعریف می­شود. (برئوساکس 1999و همکاران )[1]
همکاری فراگیر و جامع بین اعضاء شبکه زنجیره­تأمین در استراتژی از نظر تاکتیکی و تصمیم­گیری عملیاتی (برگچی 2005 و همکاران )[2]

 

بورگس و همکاران( 2006) مدیریت زنجیره­تأمین هماهنگی در تولید، موجودی، مکان­یابی و حمل­ونقل بین شرکت­کنندگان در یک زنجیره­تأمین است برای دستیابی به بهترین ترکیب پاسخ­گویی و کارایی برای موفقیت در بازار. (بورگس و همکاران 2006)

 

مجموعه­ای از روش­های مورد استفاده برای یکپارچگی موثر و کارای تأمین­کنندگان، تولید­کنندگان، انبارها و فروشندگان به گونه­ای که به منظور حداقل­کردن هزینه­های سیستم و تحقق نیازهای خدمات، کالاها به تعداد صحیح در زمان مناسب تولید و توزیع گردند.(میان آبادی، 1391)

 

مدیریت زنجیره­تأمین به یکپارچه­سازی فعالیت­هایی که برای فراهم­نمودن مواد­اولیه، حرکت مواد میان تجهیزات، ساخت کالا، توزیع نهایی کالای قابل مصرف و پشتیبانی پس از فروش که با بهبود روابط اعضای زنجیره و در جهت کنترل و هدایت بهینه جریان کالا و خدمات صورت می­گیرد، گفته می­شود.(عالم تبریز، رحیمی 1388)

 

مدیریت زنجیره­تامین، مجموعه­ای از رویکردهایی است که در جهت کارایی کلی تامین­کنندگان مواد اولیه، کارخانه­داران، انبار کالاها و فروشگا­ه­ها آنچنان که کالا به مقدار مناسب در مکان مناسب و در زمان مناسب و با حداقل هزینه تولید و توزیع شود، به کار برده می­شود. اصطلاح مدیریت زنجیره تامین را می­توان به صورت وظیفه یکپارچه­سازی واحدهای سازمانی در طول زنجیره­تامین و هماهنگ­سازی جریان مواد و اطلاعات مالی به منظور برآوردن تقاضای مشتری و با هدف بهبود رقابت پذیری یک زنجیره­تامین تعریف نمود. (سیمچی لوی 2010)

 

 

 

2-13 یکپارچگی زنجیره­تأمین
در طول دهه گذشته مدیریت زنجیره ­تأمین  و مدیریت فناوری اطلاعات، توجه زیادی از دست­اندرکاران و پژوهشگران را به خود جلب نموده است. همانطورکه از تکنولوژی اطلاعات استنتاج می­شود، شرکت­ها گرایش زیادی به یکپارچگی دارند؛ بنابراین یکپارچگی، تکنیکی موثر در زنجیره­تأمین با تسهیم اطلاعات موثر در جهت بهبود عملکرد زنجیره­تأمین حساس، تلقی می شود. (زو و پنتون،2007 )[3]شراکت بین سازمان­ها، راهی معمول و موثر به جهت یافتن و باقی ماندن در بازار رقابتی است. این امر ممکن است در میان گستره اجتماع، اقتصاد، خدمات و تکنیک­های ارتباطی حادث شود. (منزر2000 و همکاران)

 

 

طبق نظر (پرسون و هاکانسون 2004)، ما می توانیم حداقل 3 روند متفاوت در پیشرفت راه حل­های لجستیک در صنعت در سال­های گذشته شناسایی کنیم. ابتدا افزایش یکپارچه­سازی در فعالیت­های لجستیک در خلال شرکت با هدف کاهش هزینه­هایی است معلوم شده نیازمند هماهنگی نزدیک­تر و همکاری با تأمین­کنندگان و مشتریان است. دومین مشخصه تمایل به­وجود آوردن سیستم تأمین موجودی، افزایش تخصص شرکت­های خصوصی است. جایگزینی فعالیت­های صنعتی از جمله فعالیت­های لجستیک مثالی از این گرایش است.

 

 

در نهایت سومین روند، مربوط به تغییرات و نوآوری است. اهمیت واکنش به تغییر تقاضای بازار، شرکت­ها را وادار می سازد تا هرچه بیشتر واکنش­پذیر، سریع­العمل و هوشمند باشند. شرکت­ها بی­وقفه دگرگون شده و برای افزایش اثر­بخش سازمان و رضایت مشتریان کلیدی تجدید ساختار می­کنند. کمبود منابع و شایستگی­های مورد نیاز برای دستیابی بر موفقیت­های رقابتی، مدیران شرکت­ها را وادار می­کنند که نگاهی عمیق­تر به عملکرد و حیطه فعالیت شرکت­های خود داشته باشند. حدود سازمانی برای ارزیابی امنیت، که چگونه منابع تأمین­کنندگان و مشتریان می­تواند برای خلق ارزش فوق­العاده بکار رود. تلاش­ها برای تنظیم اهداف و یکپارچگی منابع در حدو­مرز شرکت برای بدست آوردن ارزش بالاتر به عنوان ابتکار مدیریت زنجیره­تأمین شناخته شده است. (فاوست و مگنن 2002)[4]

 

 

 SCM می­تواند به عنوان یکپارچه­سازی فرآیند­های کلیدی تجارت تعریف شود، از مصرف­کننده نهایی به واسطه تأمین­کنندگان اصلی که محصولات، خدمات و اطلاعات را تهیه می­کنند و از این رو افزوده برای مشتریان و بقیه صاحبان سهام دارند (کوپر 1997)، با این حال، همه با این موضوع که یکپارچه­سازی و همکاری نزدیک­تر بهترین راه­حل درهمه مسائل است، موافق نیستند. باسک و جوگا[5] اعتقاد دارند که ما نیازمند تجدید ارزیابی در نگاه غالب بر مدیریت یکپارچه زنجیره­تأمین هستیم و پیشنهاد می­کنند که ایجاد دو قطب در استراتژی­های زنجیره­تأمین می­تواند منتهی به تفکیک و بالا بردن یکپارچگی نیمه نسبت به یکپارچگی کامل شود. برای بعضی شرکت­ها، یکپارچگی تنگاتنگ جوابگو می­باشد. برای سایرین، یکپارچگی متمرکز باید به عنوان هدف در انتخاب حوزه های مدیریت زنجیره­تأمین قرار گیرد، مثل مدیریت کیفیت و اندازه­گیری عملکرد. در حالی که در بقیه حوزه­ها کوشیدن برای یکپارچگی محدود، سودمند خواهد بود. طبق نظر آن­ها بنظر می­رسد، فشارهای همزمان مدیریت زنجیره­تأمین به سمت جهت مخالفی باشد. (هارلند 2001)[6]

 

 

 مطابق نظر اسکوجت – لارسون و باقچی 2002 [7]، یک رویکرد محتمل بر مدیریت زنجیره­تأمین  مطرح می­کند که عناصری مانند غلبه در برابر قدرت متوازن در زنجیره­تأمین بلوغ صنعت، درجه رقابت در صنعت و طبیعت محصولات ممکن است سطح مطلوب از یکپارچگی زنجیره­تأمین را مشخص کند.با توجه به مباحث ذکر شده در بالا می­توانیم ببینیم که در نقشه تحقیق شواهد کمی از سطح واقعی یکپارچه­سازی در میان شرکت­کنندگان در زنجیره­تأمین وجود دارد. در حقیقت شماری موارد مبهم در این زمینه وجود دارد.برای مثال ما درباره وسعت یکپارچه­ سازی مطمئن نیستیم و اینکه آیا مدیران شرکت باید از اطلاعات محدودی که می­بایست با شرکای زنجیره­تأمین به اشتراک بگذارند راضی باشند. آیا بهتر نیست در حوزه­های مختلفی مثل تولید، توزیع، تحقیق، توسعه و … همکاری داشته باشند. نقش فناوری اطلاعات نیز می­بایست روشن شود. با تمامی موارد فوق، شرکت­ها علاقمند هستند تا بدانند که آیا همکاری و اجرای تکنولوژی اطلاعات عملکرد سازمانی، به بهبود وضعیت سازمان منتج خواهد شد یا خیر؟

 

 

 

[1] .Bowersox et al.

[2] .Bagchi et al.

[3] .Zhou & Benton

[4] .Fawcett & Magnon 

[5] .Bask & Juga

[6] .Harland

[7] .Skojett Larson & bagchi

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

فهرست مطالب:

چکیده 1
فصل دوم: 2

مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین 2

 مدیریت زنجیره تأمین 3
2-10 مقدمه ای بر مدیریت زنجیره تأمین 3
2-11 پیشینه و سیر تحول مدیریت زنجیره تأمین 4
2-12 تعریف مدیریت زنجیره تأمین 8
2-13 یکپارچگی زنجیره تأمین 10
2-14 اهمیت یکپارچه سازی زنجیره تأمین 12
2-15 عملکرد زنجیره تأمین 13
2-16 افزایش کارایی و اثربخشی زنجیره تأمین 14
2-17 عملکرد های مدیریت در مقابله با چالش های زنجیره تأمین 19

2-18  ارزیابی عملکرد زنجیره تامین 22

پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین

 ارتباط و تأثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر عملکرد زنجیره تأمین 29
2-19 کشف استدلالهایی برای برنامه ریزی منابع سازمان و یکپارچگی مدیریت زنجیره تامین 29
2-20 یکپارچگی برنامه ریزی منابع سازمان و مدیریت زنجیره تامین 33
منابع 36

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

بررسی در خصوص حاملگی اجباری مربوط به درس حقوق بین الملل کیفری

بررسی در خصوص حاملگی اجباری مربوط به درس حقوق بین الملل کیفری بررسی تطبیقی جرم انگاری حاملگی اجباری حقوق بین الملل رفتن به سایت اصلی بررسی تطبیقی جرم انگاری حاملگی اجباری در دادگاه یوگسلاوی ، رواندا و دیوان کیفری بین…

مبانی نظری مرور زمان در حقوق کیفری

مبانی نظری مرور زمان در حقوق کیفری مبانی نظری مرور زمان در حقوق کیفری دانلود مبانی نظری مرور زمان در حقوق کیفری پیشینه تحقیق مرور زمان در حقوق کیفری ادبیات نظری مرور زمان در حقوق کیفری فصل دوم پایان نامه…

بررسی كلیشه های نو و همچنین تقلیدی وصف نزد بحتری شاعر مشهور عباسی

بررسی كلیشه های نو و همچنین تقلیدی وصف نزد بحتری شاعر مشهور عباسی نقد و بررسی أصیل و قدیمی وصف در أشعار بحتری كلیشه های قدیمی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب فن الوصف بین التقلید و…

پرسشنامه سنجش نگرش جنسی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه سنجش نگرش جنسی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : مقیاس نگرش جنسی پرسشنامه نگرش جنسیتی پرسشنامه نگرش به نقش جنسیتی پرسشنامه مقیاس سنجش نگرش جنسی پرسشنامه سنجش نگرش جنسی کتایون پرسشنامه سنجش نگرش جنسی 16 سوالی…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نفت و شیمی با عنوان ایستگاه های سوخت گیری

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نفت و شیمی با عنوان ایستگاه های سوخت گیری CNG خشک کن گاز کمپرسور ایستگاه گاز ایستگاه های سوخت گیری ایستگاه های سوخت رسانی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته نفت و شیمی با عنوان…

پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری مالی تألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان

پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری مالی تألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری مالی تألیف ویلیام اسکات ترجمه دکتر علی پارسائیان پاورپوینت فصل اول کتاب تئوری حسابداری مالی تألیف ویلیام…

پاورپوینت درس و کتاب برنامه سازی پیشرفته

پاورپوینت درس و کتاب برنامه سازی پیشرفته کلمات کلیدی : برنامه‌سازي پيشرفته مقاله برنامه‌سازي پيشرفته تحقیق برنامه‌سازي پيشرفته پروژه برنامه‌سازي پيشرفته پژوهش برنامه‌سازي پيشرفته برنامه‌سازي پيشرفته رفتن به سایت اصلی ويژگيهاي بارز زبان C .2C يک زبان ساختيافته است. .3C…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری استقرار مدیریت دانش پیشینه تحقیق استقرار مدیریت دانش ادبیات نظری استقرار مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه استقرار مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خود شکوفایی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خود شکوفایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خود شکوفایی مبانی نظری خود شکوفایی پیشینه تحقیق خود شکوفایی پیشینه داخلی خود شکوفایی پیشینه خارجی خود شکوفایی پیشینه پژوهش خود شکوفایی پیشینه نظری…

بررسی روشهای حل و فصل اختلافات دریایی

بررسی روشهای حل و فصل اختلافات دریایی اختلافات دریایی حل و فصل اختلافات دریایی روشهای حل و فصل اختلافات دریایی حل و فصل اختلافات دریایی از طریق كنوانسیون 1982 نقش IMO در حل اختلافات بین المللی دریایی بررسی رای دادگاه…

ریسک و انواع آن و شاخص های اندازه گیری آنها

ریسک و انواع آن و شاخص های اندازه گیری آنها کلمات کلیدی : تعاریف ریسک انواع ریسک نگرش های نظری ریسک شاخص های اندازه گیری ریسک الگوهای فکری ریسک در مدیریت مالی پایان نامه ریسک مطلوب و نامطلوب تئوری های…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ایمان مذهبی مبانی نظری ایمان مذهبی پیشینه تحقیق ایمان مذهبی پیشینه داخلی ایمان مذهبی پیشینه خارجی ایمان مذهبی پیشینه پژوهش ایمان مذهبی پیشینه نظری…

دانلود مبانی نظری مدیریت دانش 61 صفحه

دانلود مبانی نظری مدیریت دانش 61 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش ادبیات و مبانی نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود…

کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking

کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking شبکه مبتنی بر نرم…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه مکتب های فرزندپروری و سازگاری مبانی نظری مکتب های فرزندپروری دانلود مبانی نظری مکتب های فرزندپروری مبانی نظری سازگاری دانلود مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق مکتب های فرزندپروری پیشینه تحقیق سازگاری فصل دوم پایان…

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع انگيزش و پاداش دانلود رایگان پاورپوینت انگيزش و…

تشریح ماهیت و نظریه های رضایت شغلی و تعهد سازمانی با گذری بر نتایج پژوهشها

تشریح ماهیت و نظریه های رضایت شغلی و تعهد سازمانی با گذری بر نتایج پژوهشها رضایت شغلی تعهد سازمانی نظریه های رضایت شغلی نظریه های تعهد سازمانی ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی دانلود پایان نامه رضایت شغلی دانلود…

پاورپوینت ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری

پاورپوینت ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری پاورپوینت ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری تحقیق ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری بررسی ابزار های سیستم های اطلاعاتی حسابداری فلوچارت سیستم برنامه کاربردی حسابهای دریافتنی…

پرسشنامه تاثیر شبکه های کامپیوتری برای دسترسی اطلاعات در سازمان ها

پرسشنامه تاثیر شبکه های کامپیوتری برای دسترسی اطلاعات در سازمان ها پرسشنامه دسترسی اطلاعات پرسشنامه دسترسی اطلاعات در سازمان پرسشنامه شبکه های کامپیوتری پرسشنامه دسترسی اطلاعات با شبکه های کامپیوتری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه تاثیر شبکه های…

مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری ممفیس

مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری ممفیس منابع انسانی مدیریت منابع انسانی نظامهای مدیریت منابع انسانی ساختار مدیریت منابع انسانی شهرداری شهرداری ممفیس مدیریت عملكرد شاخص‌های ارزیابی مطالعه ساختار و نظامهای مدیریت منابع انسانی شهرداری ممفیس رفتن به…

اعتراض به رای داور در قانون داوری تجاری بین‌المللی

اعتراض به رای داور در قانون داوری تجاری بین‌المللی قانون داوری تجاری بین‌المللی اعتراض به رای داور پایان نامه اعتراض به رای داور پایان نامه داوری تجاری بین‌المللی بررسی جهات اعتراض به رأی داور آئین اعتراض به رأی داور آثار…

تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی

تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی رفتن به سایت اصلی تحقیق آشنایی با مشاهیر وحماسه های منظوم ایران واصطلاحات شاهنامه فردوسی همانگونه که ازنام…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی 105 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدالت سازمانی 105 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی ادبیات نظری عدالت سازمانی چارچوب نظری عدالت سازمانی فصل دوم پایان نامه عدالت سازمانی دانلود مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه عدالت سازمانی پیشینه تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه دلایل شکلگیری مطالبات معوق

مبانی نظری و پیشینه دلایل شکلگیری مطالبات معوق مبانی نظری شکلگیری مطالبات معوق پیشینه تحقیق شکلگیری مطالبات معوق مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکلگیری مطالبات معوق پیشینه پژوهش شکلگیری مطالبات معوق ادبیات نظری تحقیق شکلگیری مطالبات معوق دانلود مبانی نظری…

تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران

تاثیر استراتژی منابع انسانی بر ارزیابی عملکرد مدیران پایان‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران روشهای ارزیابی عملکرد مدیران مولفه های استراتژی های منابع انسانی پایان‌نامه استراتژی های منابع انسانی در شرکت نفت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *