مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی 34 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی 34 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل درونی مبانی نظری منبع کنترل درونی پیشینه تحقیق منبع کنترل درونی پیشینه داخلی منبع کنترل درونی پیشینه خارجی منبع کنترل درونی…

طراحی الگوی ارزیابی عملکرد دانشجویان با ارزیابی 360 درجه

طراحی الگوی ارزیابی عملکرد دانشجویان با ارزیابی 360 درجه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد دانشجویان ارزیابی عملکرد دانشجویان با بازخورد 360 درجه طراحی الگوی ارزیابی عملکرد طراحی الگوی ارزیابی عملکرد دانشجویان مقاله ارزیابی عملکرد دانشجویان رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

مقاله بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR

مقاله بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب با استفاده از مارکر SSR تنوع ژنتیکی سیب نشانگر SSR برای تشخیص تنوع ژنتیکی سیب بررسی تنوع ژنتیکی سیب های بومی ایران بررسی تنوع ژنتیکی سیب با نشانگر SSR بررسی تنوع ژنتیکی انواع سیب…

پرسشنامه راهبردهای شنیداری با شیوه نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه راهبردهای شنیداری با شیوه نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه شنیدن سنجش بسندگی شنیداری پرسشنامه راهبردهای شنیداری دانلود پرسشنامه شنیدن دانلود پرسشنامه راهبردهای شنیداری پرسشنامه راهبردهای شنیداری شناختی پرسشنامه راهبردهای شنیداری فراشناختی رفتن به سایت اصلی…

پرورش قارچ خوراكی

پرورش قارچ خوراكی قارچ خوراكی طرز کاشت اسپون اهمیت قارچ در رژیم غذایی شرایط برای پرورش و رشد قارچ دانلود مقاله پرورش قارچ خوراكی بیماریهای اِسپان قارچ خوراکی تهیه بستر برای پرورش قارچ سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

دانلود پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چناماننی (چنارانی)

دانلود پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چناماننی (چنارانی) کلمات کلیدی : پرسشنامه ی تسهیم دانش پرسشنامه اشتراک دانش دانلود پرسشنامه اشتراک دانش پرسشنامه اشتراک دانش چناماننی پرسشنامه به اشتراک گذاری دانش پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان پرسشنامه اشتراک دانش کارکنان چنارانی روایی…

پروپوزال مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی مورد بررسی

پروپوزال مستندات حکم حجاب در نظام قانونگذاری اسلامی مورد بررسی حجاب و حدود آن ارزیابی فقهی حدود حجاب حدود حجاب در مذاهب خمسه حدود حجاب در حقوق ایران حدود حجاب در مذاهب پنجگانه حجاب در نظام حقوقی ایران پروپوزال مستندات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 59 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 59 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه خارجی مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش مبانی تئوریک مدیریت دانش شخصی پیشینه تحقیق در مورد مدیریت دانش دانلود…

ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار

ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار آموزش مهارتهای زندگی مهارت زندگی مدیریت استرس کنترل استرس ارزیابی تاثیر آموزش مهارتهای زندگی برای مقابله با استرس در محیط کار بررسی اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی در…

بررسی پیشینه امنیت در محاسبات ابری و امضای دیجیتال

بررسی پیشینه امنیت در محاسبات ابری و امضای دیجیتال امنیت در رایانش ابری مبانی نظری محاسبات ابری doc مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری مبانی نظری امنیت در رایانش ابری مبانی نظری راه حل های امنیتی در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو عاطفی خانواده 80 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو عاطفی خانواده 80 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه جو عاطفی خانواده مبانی نظری جو عاطفی خانواده پیشینه تحقیق جو عاطفی خانواده پیشینه داخلی جو عاطفی خانواده پیشینه خارجی جو عاطفی خانواده…

نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی خودکارآمدی جانبازان

نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی خودکارآمدی جانبازان کلمات کلیدی : فصل سوم خودکارآمدی فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی فصل سوم خودکارآمدی جانبازان فصل سوم پایان نامه خودکارآمدی جانبازان فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی فصل سوم پایان نامه…

پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی

پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت ساختار داده ها در…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکل گیری انواع هویت 115 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکل گیری انواع هویت 115 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هویت پیشینه تحقیق هویت مبانی نظری انواع هویت پیشینه تحقیق انواع هویت مبانی نظری هویت و بحران هویت مبانی نظری شکل گیری انواع هویت…

نقاط ضعف و قوت قانون مجازات جدید نسبت به قانون قدیم در خصوص قتل به اعتقاد مهدورالدم 

نقاط ضعف و قوت قانون مجازات جدید نسبت به قانون قدیم در خصوص قتل به اعتقاد مهدورالدم  پایان نامه مهدورالدم مهدورالدم بودن مقتول اعتقاد به مهدورالدم بودن مهدورالدم در قانون جدید مهدورالدم در قانون مجازات 92 اعتقاد به مهدورالدم بودن…

عوامل بروز فساد اداری از دیدگاه اسلام و نحوه جلوگیری از آن

عوامل بروز فساد اداری از دیدگاه اسلام و نحوه جلوگیری از آن عوامل بروز فساد اداری از دیدگاه اسلام و نحوه جلوگیری از آن رفتن به سایت اصلی ضرورت و اهمیت برخورد بافساد اداری: فساد اداری در سطوح مختلف مدیریتی…

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی بهمراه پلان حمام - برش طولی و عرضی و همچنین پرسپکتیو حمام رفتن به سایت اصلی پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی بهمراه…

بررسی تأثیر آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی بر بهبود روابط متقابل میان جانبازان و همسران آنها

بررسی تأثیر آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی بر بهبود روابط متقابل میان جانبازان و همسران آنها جانباز بهداشت روانی خانواده درمانی تعارض زناشویی مهارتهای حل تعارض دانلود مقاله رشته جامعه شناسی آموزش مهارتهای حل تعارضات زناشویی دانلود مقاله جامعه شناسی…

الگوی برنامه درسی تلفیقی و ضررورت و موانع آن در برنامه درسی ابتدایی

الگوی برنامه درسی تلفیقی و ضررورت و موانع آن در برنامه درسی ابتدایی تلفیق در برنامه درسی برنامه‌های درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تلفیق در ایران سازمان دهی تلفیقی برنامه های درسی الگویی برای تدوین برنامه های…

بسته بندی محصولات آماده برای سرو و ریزریز شده گوشت، طیور و غذای دریایی

بسته بندی محصولات آماده برای سرو و ریزریز شده گوشت، طیور و غذای دریایی بسته بندی محصولات آماده برای سرو و ریزریز شده گوشت، طیور و غذای دریایی رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه توسعه گستره ای از محصولات غذایی…

بررسی رابطه بین اختلالات شخصیتی و مدیریت بدن در بین زنان

بررسی رابطه بین اختلالات شخصیتی و مدیریت بدن در بین زنان نشانه های اختلال شخصیت ویژگی های اختلال شخصیتی اختلالات شخصیتی در بین زنان مدیریت بدن در بین زنان پایان نامه اختلالات شخصیت پایان نامه اختلال شخصیت پایان نامه در…

مبانی نظری اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن

مبانی نظری اثربخشی نقش مدیریت بر نیروی انسانی سازمان و برنامه های آن کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان رابطه بین…

پروتکل درمانی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT

پروتکل درمانی افسردگی با رویکرد شناختی رفتاری CBT کلمات کلیدی : پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمان افسردگی cbt خرید پروتکل درمانی افسردگی پروتکل درمان شناختی رفتاری افسردگی پکیج درمان شناختی رفتاری افسردگی تکنیک های cbt برای درمان افسردگی دانلود پروتکل…

شیوه های شناخت حقانیت حجاب و بطلان لاقیدی و بدحجابی

شیوه های شناخت حقانیت حجاب و بطلان لاقیدی و بدحجابی حقانیت حجاب شیوه های شناخت حقانیت حجاب شیوه های شناخت بطلان بدحجابی دانلود تحقیق حقانیت حجاب دانلود تحقیق بدحجابی دانلود تحقیق حجاب دانلود تحقیق شیوه های شناخت حقانیت حجاب دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سنجش و ارزیابی عملکرد مبانی نظری سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سنجش و ارزیابی عملکرد پیشینه داخلی سنجش و ارزیابی عملکرد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *